divendres, 16 d’abril del 2010

LA GORGUINA

Diumenge passat abortat l'intent de l'espolón Guerrero al Castell del Montmell, al llit mateix, vam enfocar les ulleres cap a Siurana. Ja molt tard (algú va arribar molt tard de vallnord i altres tenien ressaca futbolera) busquem un lloc on deixar el 205 en un ja molt ple pàrquing de Siurana. El pla era acotar uns horaris pels Excursionistes d'Alforja, així que anem a buscar el grau del Corral Nou, on ja intuim la CALOR, en majúscules, que havíem de pasar. Entrem a visitar el Molí de la Esquirola, tan espectacular com perillós, (aquesta mania de entrar en habitatges mig enrunats un dia ens portarà una desgràcia). Només dir que la casa era gran gran, amb la font al primer pis, a la vora la letrina, que vai comptar fins a tres llars de foc i una dutxa, per tant dintre de les incomoditats de fa unes dècades, en aquesta casa s'hi vivia prou bé. Després hem de remuntar el riu, el creuarem les vegades que volgueu, perquè de fites i de pintura a dojo, de totes maneres és prou divertit. Finalment anem a la riba esquerra, on veiem un pal i on se separen el camí que remunta el riu i el que pasant sota la cinglera del mas de Ribelles puja pel barranc del Gorg. Natros per aquest últim i arribem a LA GORGUINA.

Per mi és el millor dels 3, acostuma a ser el menys visitat, car de la pista o del GR fa mandra baixar.ne. El toll és més definit, hi toca més sol, i la seva riba més agradable, i el soroll del xorro no molesta ni mica, vaja, per mi LA GORGUINA és el lloc ideal per estar-s'hi una estona, així que aprofitem per jalar. Però a més el raconet amaga unes petites foradades, tres, al cantó esquerra, aigües avall, formades segurament pel pas de l'aigua per aquell cantó durant uns quants milers d'anys. Les dues primeres, immediates, estan superposades, la de peu pla força més fàcil que la de dalt , on haurem de rascar.nos una miqueta. Aquestes dues donen accés a la tercera, força més gran i espectacular, com una finestra oberta a la vall, però atenció, arribar.hi no serà tan fàcil. De just dessota la finestra haurem de fer un "paso-piscina" per fer.hi cap, poguer tercer en roca extremadament pulida. No poguent asegurar este pas amb facilitat, us aconsellem accedir a una repisa-canaló, horitzontal. Per pujar.hi, un paset de segon inferior, amb la roca igual de polida, però amb un petit degotall allà on molesta més, després ajupits arribarem a la finestra en qüestió. Per tornar, pel mateix lloc, ara bé, màxima precaució!!!!!!! Abans de tornar al llit de la Gorguina encara podem fer més el paperina tot pujant a una roca, amb un pi jove: dos pasets de segon inferior, amb canto i bona roca. D'allí estant us vindran ganes de saltar per damunt de l'aigua i nar a petar a l'altre riba, ara bé, la recepció no és tot lo bona que caldria esperar, i s'ha de ser prudeeeeeeeent.......

Un cop la ombra ens va vindre a buscar vam continuar fins el Gorg i el Gorguet, i d'allí GR amunt. Vam anar a buscar el coll al sud.est del Puig de Gallicant per finalitzar la mesura d'horaris, però vam comprovar com la pista, fa molts anys en desús, que puja del Pi dels Prats al coll en qüestió, és desagradable a més no poder, i en volguer fer una drecera, la vam liar. Resultat: un quart d'hora per fer 50 metres al dret, sort que eren boixos, això sí, molt apretats. Després de Gallicant un traguet d'aiga a la Font del Pla, i Vincabrer avall!!! Per fi ombra i frescor, i a més fa poc excelentment eixamplat per la Secció Excursionista del Reus Deportiu en el passat Día del Camí de Muntanya de la IV Vegueria, és d'un agradable espectacular, i cara avall!!! Deixem per unaltre ratet la busca i captura de tots els avencs i coves que hi ha en esta aubaga, (també de la Torre del Manuel!!!!!!! que ha quedat pendent), i ja creuem el riu i enfilem pel camí de La Trona, com sempre arribada espectacular al Castell de Siurana, això sí, moooooooooltíssima gent, i com que estem cansats, ja cap a casa.

Pi dels Prats
Com que el gps i jo estem barallats no puc posar ni rutes ni mapes ni res que se li assembli, però vaja amb el mapa de la zona ja fas. Si aneu a la carrera en un matí podeu fer la excursió, ara bé si fa caloreta i no teniu pressa, un banyet i dia complet!!!!